2008年11月24日星期一

First Of May

從電腦點放Bee Gees的老歌“First Of May”,陪伴我成長的一首歌,遙遠的片段一幕一幕的浮現眼前,勾起很多的感觸,淚水濕潤了眼眶。

When I was small, and Christmas trees were tall,
當我小的時候,聖誕樹都很高,
We used to love while others used to plays.
當人家還在玩耍的時候我們已經在戀愛。
Don't ask me why but time has passed us by,
不要問我為何,但時光就在我們身邊飛逝,
Some one else moved in from far away.
有人從遠方遷移過來。

Now we are tall and Christmas trees are small,
現在我們長高而聖誕樹都變小了,
And you don't ask the time of day.
而你不再問今夕何夕。
But you and I, Our love will never die,
但你與我,我們的愛天長地久,
Guess who'll cry come first of May.
猜誰會渴望五月第一天的到來。

The apple tree that grew for you and me,
為我倆而種的蘋果樹,
I watch the apples falling one by one.
我看著蘋果一個一個落下,
And I recall the moment of them all,
我可以記得每個片段,
The day I kissed your cheek and you were gone.
那天我親了你的臉然後你離開。

Now we are tall and Christmas trees are small,
現在我們長高而聖誕樹都變小了,
And you don't ask the time of day.
而你不再問今夕何夕,
But you and I, Our love will never die,
但你與我,我們的愛天長地久。
Guess who'll cry come first of May.
猜誰會渴望五月第一天的到來。

When I was small, and Christmas trees were tall.
當我小的時候,聖誕樹都很高,
Doo doo doo doo doo doo doo doo doooooo.

Don't ask me why but time has passed us by,
不要問我為何,但時光就在我們身邊飛逝,
Some one else moved in from far away~
有人從遠方遷移過來。


曾經天真無邪,隨著歲月的洗禮,馳騁榮辱,人來人往,許多感情的分合,不免唏噓與無奈~

然而~

在感觸底下是一抹安穩的微笑,那赤子之心紇未改變,本自具足,更有何求?

歡喜自在~

沒有留言: